Alopesi Areata (Saç Kıran) Hastalığı Nedir? - Ez Derm
blog img

Alopesi Areata (Saç Kıran) Hastalığı Nedir?

Alopesi kıl kaybı için kullanılan genel bir terimdir. Alopesi areata ise her yaşta görülebilen saç kaybının yaygın bir sebebidir. Hastalık sakal, kaş ve kirpikler, vücut, kol ve bacaklar gibi kıl bulunan her yeri etkileyebilmekle beraber, genellikle saçlı deride küçük, madeni para büyüklüğünde, yuvarlak kel alanlara sebep olur. Bazen saçlı derinin tamamını tutabilir veya saçlı deri ve vücut kıllarının tamamında da kayıp olabilir. Saç kaybının ne kadar olacağını önceden bilmek mümkün değildir. Hastalığın şiddeti kişiden kişiye göre değişkenlik göstermektedir.  Tipik alopesi areatada kılların yeniden büyümesi aylarca bazen yıllarca zaman alabilir, fakat bu da garanti edilemez. Yeni çıkan saçlar bazen beyazdır ve ince tellidir zamanla çıkan saçların rengi koyulaşır-kalınlığı artar. Tüm saçlı derideki saçlar dökülmüşse tekrardan çıkma şansı azdır.

Alopesi Areatanın (Saç Kıran) Sebepleri Nelerdir?

Hastalıkta saçlar dökülür, çünkü etkilenen bireylerin kıl folikülleri, bağışıklık sistemi tarafından hastanın kendisinin olarak tanınmaz ve yabancı olarak algılanarak reddedilir (otoimmünite). Bunun neden olduğu, neden sadece belli bölgelerin etkilendiği ve kılların tekrar neden büyüdüğü bilinmemektedir.

Alopesi Areatanın (Saç Kıran) Bir Nedeni Var Mıdır?

Hastalık bulaşıcı değildir, vitamin eksikliği ile ya da yediklerinizle ilgili değildir. Yoğun strese maruz kalmak, özellikle çocuklarda yeni kardeş olma öyküsü-okula başlama, yas süreçleri, kazalar gibi olaylar bazen hastalık için tetikleyici olabilir.

Alopesi Areata (Saç Kıran) Ailesel Midir?

Hastalıkta genetik bir yatkınlık vardır ve yakın aile bireyleri etkilenebilir.

Alopesi Areatanın (Saç Kıran) Belirtileri Nelerdir?

Hastalık çoğunlukla herhangi bir şikayete neden olmaz.

Alopesi Areata (Saç Kıran) Nasıl Görünür?

Hastalık tipik olarak saçlı deride bir veya daha fazla kel alanlar, düzgün yamalar şeklinde başlar, kızarıklık veya pullanma yoktur. Bazen iyi sınırlı birkaç tane dökülmüş alanlar, daha nadiren saç kaybı yaygın olabilir. Yeniden büyüme genellikle kel alanın ortasından ince beyaz saç ile başlar, saç zamanla kalınlaşır koyulaşır ve rengini yeniden kazanır.

Alopesi Areata (Saç Kıran) Tedavi Edilebilir mi?

Eğer saç kaybı iyi sınırlı birkaç tane dökülmüş alanlar şeklinde ise bu daha iyi seyirlidir, tedavisiz 1 yıl içinde tamamen saçlar geri gelebilir (yaklaşık %60-80). Bununla beraber ilerde saç kaybı atağı tekrarlayabilir.

Alopesi Areata (Saç Kıran) Nasıl Tedavi Edilir?

Bir- iki tane dökülme alanı varsa hastalar tedavisiz bırakılabilir uygulanacak tedaviler saç çıkış hızını artırmak içindir. Eğer başlangıçta çok aşırı saç dökülmesi varsa düzelme iyi olmaz.

Tedavinin planlanması için dermatoloji doktoruna başvurmanız gerekmektedir.

Popüler Uygulamalar

• Dolgu Uygulaması
    Günümüzde artık yüz estetiği ile ilgili cerrahi olmayan işlemler çok daha fazla tercih edilmektedir.
  • Scarlet X
    Özel tasarlanmış mikro iğneler ile cilt altını radyo frekans dalgalarıyla uyarır ve ciltte rejuvenasyon (yenilenme) sürecini başlatır.
  • Endolift
    It is a combined laser application that offers skin renewal and facial contouring together.